Amsterdamse perikelen????

Robbert Jan Bron r.j.bron at MED.RUG.NL
Tue Mar 16 11:01:08 CET 1999

Walther Schoonenberg schreef, ondermeer:
> Er zal op de volgende ledenvergadering uitgebreid over gesproken worden, in
> alle openbaarheid en confrontererend. Reken daar maar op. Wat de "fout" van
> de afdeling betreft. De afdeling heeft te veel geaccepteerd en zich te veel
> met een kluitje in het riet laten sturen en plukt daarvan nu de wrange
> vruchten. Dat komt misschien wel omdat we aardig hebben willen zijn. Nu is
> het zaak direct, open en confronterend te discussieren, dat ben ik met je
> eens.

Open en confronterend discussieren kan zeker buitengewoon nuttig
zijn, de vraag is evenwel of een partij die het moeilijk heeft (en
makkelijk hebben we het niet) zijn energie niet beter zou kunnen
besteden aan het mobiliseren van creativiteit en idealisme dan aan
het met elkaar bekvechten over oude koeien die al dan niet uit de
woonbootsloot gehaald dienen te worden. Ik sta  - als Gronings
raadslid - redelijk afstandelijk tegenover de woonbootkwestie zelf
(al heeft ook Groningen genoeg woonbootplezier gehad in het
verleden), maar wat vooral opvalt is het totaal gebrek aan
saamhorigheid en strategisch denken dat een partij als de onze op dit
moment zo bitter nodig heeft. The enemy is not within. Laten we
onszelf daar nu eens van overtuigen. Anders wordt het nooit wat.

Robbert Jan Bron

Robbert Jan Bron
School of Behavioral and Cognitive Neurosciences (BCN)
University of Groningen
Oostersingel 59
NL-9713 EZ Groningen
tel: +31 - (0) 50 - 363 4734