Amsterdamse perikelen????

Walther Schoonenberg walthers at XS4ALL.NL
Tue Mar 16 10:53:13 CET 1999

>Beste Walther, dat geldt voor het kleine clubje dat de kern vormt van de
>amsterdamse afdeling. Daar is iedereen het met elkaar eens, en drinkt men
>gezellige biertjes. Klopt. Maar wanneer iemand als nieuwkomer jullie
>eensgezindheid doorbreekt, en stelt dat gedoogbeleid (bijvoorbeeld) een
>acceptabele vorm van besturen kan zijn, dan wordt die iemand door een
>ex-voorzitter notabene, met luide en onaangename stem de les geleerd,
>zonder al te veel inhoudelijkheid, en met gebruik van ongepaste
>krachttermen. En de afdeling zwijgt, stemt toe en drinkt zijn biertje.

Je bedoelt Kees Stoffel. Ach, iedereen weet hoe hij is. Zo is ie tegen
iedereen hoor, niet alleen tegen jou. Hij is trouwens ex-PvdA en dat blijkt
juist uit dit soort zaken  :-) Verder is het een prima kerel waar best goed
mee te praten is, als je het probeert. En met Atilla, Guido, Ronald, mij,
etc. heb je toch goed kunnen discussieren, zowel in de ledenvergadering zelf
als achter het bier? Ik vind je kritiek op het "kleine clubje" onterecht.
Alle nieuwkomers worden met open armen ontvangen en dat gold ik voor jou.

> [...]
>nemen warmee haar positie in het college onmogelijk kan worden, dan heeft
>de afdeling minstens zoveel schuld aan de `perikelen' als de wethouder
>zelve. En de fractie had ons kunnen waarschuwen, die had kunnen voorzien
>dat de wethouder in grote problemen zou komen, dus de motie kunnen
>ontraden. Maar nee. Het is een stiekem machtsspelletje geworden, met poten
>die onder stoelen worden weggezaagd, en eea voorstellen als zo gezellig en
>redelijk is bezijden de waarheid spreken. Op deze lijst wordt soms direct,
>open en confronterend gediscussieerd. Dat spreekt me meer aan, maar okee,

Er zal op de volgende ledenvergadering uitgebreid over gesproken worden, in
alle openbaarheid en confrontererend. Reken daar maar op. Wat de "fout" van
de afdeling betreft. De afdeling heeft te veel geaccepteerd en zich te veel
met een kluitje in het riet laten sturen en plukt daarvan nu de wrange
vruchten. Dat komt misschien wel omdat we aardig hebben willen zijn. Nu is
het zaak direct, open en confronterend te discussieren, dat ben ik met je
eens.

Walther Schoonenberg