Amsterdamse perikelen????

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Mar 16 09:19:37 CET 1999

At 01:13 16-03-1999 , Arjen de Wolff wrote:

> Met tactisch onbenul is D66 helaas
>bovengemiddeld gezegend.

Op zichzelf is tactisch onbenul geen zonde. De kwaliteit van politiek
bedrijven staat en valt echter bij het vermogen tactisch onbenul te
mij werkelijk stoort is het tactisch onbenul dat verkocht wordt als heldere
politiek of het `rug recht houden' .  Vergelijking: in het referendum  je
grens stellen en zeggen: wanneer u het referendum afstemt in de eerste
kamer heeft regeren voor ons geen zin meer, is tactisch sterk. Het
referendum is d66 wijd, en ver daarbuiten, een dermate belangrijk principe
dat je er je delname aan het kabinet mee oop het spel mag zetten. een
acceptabel drukmiddel derhalve. Maar in Amsterdam  je college-deelname
bewust afhankelijk maken van een onbenullig en bestuurlijk omstreden
woonbotenstandpunt, is bovengemiddeld onbenullig.

>Maar dat die onzekerheid in van roddels
>doordrenkte verdachtmakingen moet worden omgezet en op deze lijst moet
>worden gedeponeerd, is op zijn zachtst gezegd nogal onsmakelijk. Zullen
>we weer proberen of we het bij argumenten kunnen houden?

Wanneer het war is dat de politieke cultuur van D66 Amsterdam er en is van
het uitschelden van je politieke opponeneten (een gebruik waarmee ik ook
ben geconfronteerd), dan is het vaststellen of het veroordelen daarvan een
argument. Bedoelt u met `argumenten' aleen   inhoudelijke, alleen uit de
ratio komende bijdragen?  We krijgendan, vrees ik,  bloedeloze, passieloze
discussies.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl