Ideetje: Amsterdamse lijst

Arjan Stoffels chimera at STAD.DSL.NL
Sun Mar 14 03:14:20 CET 1999

Hein van Meeteren schreef:

>U mag elk onderwerp aansnijden dat u wenst. Dat recht heeft ieder op de
lijst.

Dat klopt. Maar probeer het ook leuk te houden voor hen die niet in
Amsterdam wonen. De inhoudelijke discussie over de voors en tegens van wat
er met de woonboten moest gebeuren is inderdaad al eerder en zeer uitgebreid
gevoerd en er zitten denk ik maar weinig mensen te wachten op een herhaling
van de stellingnames. Democratie betekent ook dat je kunt erkennen dat de
meerderheid (binnen de eigen partij) een andere mening is toegedaan en op
grond daarvan een keuze maakt, hoezeer je het ook met die keuze en de
beslissing oneens bent.

>En wat Amsterdam betreft, en de woonboten.Het gaat in het geheel niet over
>woonboten. Het gaat om machtsspelletjes, om wie er gelijk heeft en gelijk
>krijgt.

Wat jammer dat je dát dan niet wat duidelijker aangeeft. De (soms?)
gespannen relatie tussen wethouder, fractie, bestuur en afdeling is er één
die voor iedereen interessant is. Dáár wil ik best meer over lezen; ook de
reacties vanuit andere delen van het land. Het lijkt er nu op of je via de
lijst, bij de aangesloten Amsterdammers, je gelijk wilt halen en dat komt
nogal onvolwassen over.

>Grote mond over democratie,  sociaal liberalisme,
>bevlogenheid, en intussen kleine eilandjes van elkaar de bal toespelende
>machthebbertjes.
>Moeten wij als actieve burgers ons deze vernederingen keer op
>keer laten welgevallen door het leger kleurloze babbelende rationalistische
>stokpaard berijdende enclavisten in de gevestigde politieke partijen?

Tja, en toen hield de serieuze discussie op.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels,  Leiden
chimera at stad.dsl.nl