Ideetje: Amsterdamse lijst

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sat Mar 13 20:34:27 CET 1999

At 12:35 13-03-1999 , Rik Jungmann wrote:

>Om kort te gaan, voldoende stof.

>Maar wat zien ik? Twintig mailtjes over de woonboot van Hein van Meeteren
>(ok kort door de bocht...) Ik dacht dat die discussie indertijd al op het
>scherpst van de snede uitgevochten was op de list. Tijd voor een Amsterdamse
>woonboten list?

U mag elk onderwerp aansnijden dat u wenst. Dat recht heeft ieder op de
lijst. Een bijdrage van mijn zijde echter op een dergelijke  wijze, op de
man spelend,  proberen in de kiem te smoren getuigt van de zelfvoldaanheid
en arrogantie waarvan de kiezers deze partij keer op keer kond trachten te
doen.  Ik verzeker u: het vorig jaar aangevangen lidmaatschap van deze
partij is geen onverdeeld genoegen. Op de afdelingsvergadering te Amsterdam
word ik bijkans uitgescholden door een of andere baard die zich niet
voorstelt, kennelijk omdat ik nieuwkomer ben en niet pas in het kleine
wereldje van de Amsterdamse binnenstad, en de wijze waarop u reageert op
mijn signalering van het  bestuurlijk onvermogen van D66 in de hoofdstad
(inderdaad, in de woonbotenkwestie, maar dat heeft niets met mijn eigen
woonvorm te maken, dat staat er geheel buiten, ik heb alleen het fastoen
trachten op te brengen het te noemen om misverstanden te voorkomen) , die
wijze van reageren is eveneens onprettig.

Om het als nieuwkomer maar ronduit (ok kort door de bocht) te zeggen: deze
partij riekt niet lekker. Grote mond over democratie,  sociaal liberalisme,
  bevlogenheid, en intussen kleine eilandjes van elkaar de bal toespelende
machthebbertjes.  Vind u het raar dat een Leefbaar Nederland grote kans op
succes heeft? Moeten wij als actieve burgers ons deze vernederingen keer op
keer laten welgevallen door het leger kleurloze babbelende rationalistische
stokpaard berijdende enclavisten in de gevestigde politieke partijen?
Met ingroups en outgroups, en je hoort alleen bij als je pijp rookt en
minstens vijf minuten achter elkaar kan vollullen?

En wat Amsterdam betreft, en de woonboten.Het gaat in het geheel niet over
woonboten. Het gaat om machtsspelletjes, om wie er gelijk heeft en gelijk
krijgt. Het gaat om een klein groepje dat het gezicht van D66 in de
hoofdstad wil bepalen, en de woonbotenkwestie aangrijpt om kost wat het
kost gelijk te scoren.  Alle bestuurlijke principes schendend.

Okee,  u krijgt uw zin,de woonbotenkwestie voer ik van de agenda af.
Misschien mezelf daarbij.

want thuis? Nee, thuis voel ik me niet in D66.

De groeten,

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl