Bezinningscongres?

Michiel Scheffer mrscheffer at WXS.NL
Wed Jun 30 00:18:18 CEST 1999

Beste Rik,

Ik heb me gisteren al uitgesproken op dit net over de noodzaak om snel
na de zomer de partij bijeen te brengen. Ik heb eerder een soortgelijk
idee geopperd bij de fractie op basis van de discussie op dit net een
week of twee geleden. Ik heb ook in het HB/Fractie weekend op 13 juni
daarvoor gepleit.

Of het formaat van de bijeenkomst een congres moet zijn is de vraag,
maar het zou in elk geval een bijeenkomst moeten zijn waar een proces
van vernieuwing een breed draagvlak krijgt. het congres in het najaar
heeft ook een belangrijke agenda. Het zou in augustus eerder moeten gaan
om een activerende en motiverende sessie waar echte discussie op
mogelijk is. Dat vraagt om een goede voorbereiding. De PC zou daar
programmatisch een bijdrage kunnen leveren door:

1.      Het lanceren van een programmatische startnotitie
2.      Door het faciliteren van groepen die zich met de inhoud van het
programma willen bezighouden

Daarnaast zouden we indringend in de paertij van gedachte moeten
wisselen over hoe we binnen de kaders van de huidige statuten (want die
weer eens gaan veranderen kost 18 maanden) het beste uit onszelf halen.
Dat zal voor de nieuwe voorzitter een pdracht zijn, maar hij heeft daar
alle hulp bij nodig.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het bestuur reageert op je oproep.

Michiel Scheffer
Voorzitter Programmacommissie D66