Route66, nr 22, jrg 2, 18 juni 1999

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Fri Jun 18 17:03:42 CEST 1999

Laurence Kea start in Route66 de discussie over de
hypotheekrenteaftrek maar weer eens. Waarschijnlijk tevergeefs bij
dit taboeonderwerp.
Nu ik toch bezig ben met stellingen voor mijn proefschrift:

'Een noodzakelijke eerste stap om tot beperking van de
hypotheekrenteaftrek te komen, is een verbod op het afsluiten van
hypotheken door politici'.

Net als Laurence vind ik dat D66 de moed moet hebben om de
hypotheekrenteaftrek aan te pakken. Het belangrijkste tegenargument
is de verwachting kiezers te verliezen, maar veel kunnen dat er niet
meer zijn met de huidige hoeveelheid D66-stemmers. Als 1/10 van de
niet D66'stemmers het doorbreken van dit taboe  waardeert en
daardoor (weer?) op D66 gaat stemmen, dan is die groep al ruim
groter dan de huidige aanhang. En die kans is zeer groot, want 50%
woont in een huurhuis. Doen dus, uiteraard uitgevoerd met een
schadevergoeding, net als bij de varkens ;-)

Groeten,
Mark.

--
Mark Giebels