3013, NRC Sorgdrager ombudsman

Rembert Oldenboom rembert at EURONET.NL
Fri Jun 18 13:33:22 CEST 1999

Sja, er blijven blijkbaar steeds twee kampen bestaan mbt Winnie
Sorgdrager waarbij de grootste schreeuwers typisch 'tegen' Winnie
gekant zijn. Natuurlijk waren er minder mooie kantjes aan haar
ministerschap maar zoals ik me haar ministerschap herinner is het er
een waar eindelijk een minister het aandurfde om de bezem te hanteren
binnen het ministerie waarbij ze zowel vanuit het eigen ministerie
als vanuit 'de verbaasde maatschappij' heel veel tegenwind kreeg want
alles dat ze opveeg, daar is ze notabene zelf ook nog
verantwoordelijk voor waardoor je al snel kunt gaan concluderen dat
je als minister maar beter niet de bezem door je eigen ministerie
kunt halen omdat je ongetwijfeld shit tegenkomt die je daarna nog
eens heel precies gericht over je heen krijgt in de vorm van
verwijten, moeilijke kamervragen enz. enz.
Nu zit Korthals op de plek om alle shit over zich heen te krijgen. Of
Korthals ook daadwerkelijk de bezem zal en durft te hanteren weet ik
niet. Ik heb het nog niet echt zien gebeuren. Sorgdrager heeft
aangetoond dit wel aan te durven en als Winnie inderdaad ombudsman
wordt, dan zou Korthals het nog wel eens heel erg warm kunnen gaan
krijgen.

Greetz,

Rembert.