3013 Sorgdrager ombudsman

harald sprenger sprenger at EURONET.NL
Fri Jun 18 12:53:29 CEST 1999

Winnie Sorgdrager heeft laten zien dat ze aandurfde wat haar voorganger en
ook haar opvolger niet aandurfde. Ze heeft geprobeerd om de 'Ivoren Toren'
van Justitie om te gooien. Justitie waar vastgeroeste, zelfvoldane
ambtenaren (vaak CDA'ers) dachten dat ze ver boven de politiek en, indirect
dus, het volk stonden. Alleen als er wat mis ging, dan werd er gewezen op de
verantwoordelijkheid van de politiek. Sordrager durfde tenminste het gevecht
aan. Jan-Willem Bertens beschreef haar dan ook zoals alleen hij kan; "Ze was
de minister met de grootste ballen!"

Ik zal trots zijn om zo een dappere vrouw als ombudsman te hebben. Bij haar
weet ik tenminste zeker dat ze voor mijn belangen op zal komen. En dat heb
ik liever dan een paar verwijten naar mijn hoofd te krijgen omdat ze
toevallig ook D66'er is.

Harald Sprenger