Re Ombudsman (was ombudskvinna)!

Buitenen v A. A.vBuitenen at TK.PARLEMENT.NL
Thu Jun 17 10:59:04 CEST 1999

Beste mensen,

Wat heb ik ontketend op deze lijst! Waar de discussie al niet over kan
gaan....

De theoretische redeneringen over de afkomst van het woord ombudsman heb ik
met veel plezier en interesse gelezen.
Toch zou ik het vooral praktisch willen houden en kijken naar de politieke
dag van vandaag.

Het woord ombudsman slaat op de functie en niet op de persoon. In
Scandinavie bestaan vele ombudsmannen op vele niveau's. Overigens heb ik
eens nagevraagd, in heel Scandinavie bestaat geen ombudskvinna!

Zullen we het dan nu weer over de inhoud van de functie hebben?

Groet!
Arthur