Apotheker

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Tue Jun 15 13:51:38 CEST 1999

Hoi Chido,

ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad.

> Als ik het goed begrepen heb, wil Brinkhorst de wet doordrijven om een
> principe-uitspraak over het buiten werking stellen van een wet door een
> rechter in een bodemprocedure te forceren. Daarnaast gaat hij op zoek naar
> alternatieven, dus wie weet wat er nog uit komt.

Zoals ik het heb begrepen kan dit ook betekenen nog scherpere
plannen. Ik heb absoluut niet opgemaakt dat LJB richting
Apotheker op wilde schijven.

> Overigens heb ik niet zoveel medelijden met de varkensboeren, ze weigeren
> zelf mee te werken aan een redelijke oplossing terwijl er wel een hoop
> subsidie in gepompt wordt (inderdaad: lekker ongenuanceerd).

Ongenuanceerdheid vind ik niet zo erg.
We hebben helaas de boeren ook nog nodig voor ander beleid.
Landschapsbeheer geloof ik en wat ander plattelandsbeleid (maar
specifiek weet ik het niet). Bovendien ligt de situatie er dat de
rechter heeft gezegd dat deze wet niet uitgevoerd mag worden.
Wachten op nog een uitspraak duurt lang en in de tussentijd
gebeurd er niets. Waarom dan niet met de sector aan tafel om ook
de komende tijd al aan de slag te gaan. We hebben wel
internationale afspraken gemaakt over uitstoten etc. die moeten we
natuurlijk proberen te halen. Laten we niet afwachten maar gewoon
aan de gang gaan. En wat betreft de subsidie. Ja, dat mag van mij
ook wel anders. Maar daar gaat het nu niet om. Er moeten minder
varkens in Nederland komen.

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Treating someone second-class will never get first-class results