Schaamte

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Sat Jun 12 15:21:54 CEST 1999

Rik Jungmann wrote:

> Ik ben net terug van vakantie.
>
> Bij het doornemen van de kranten van de afgelopen twee weken werd ik
> overvallen door schaamte.
>
> D66 is weer braaf in het gelid alsof er niets gebeurd is.
>
> Het Bijlmerdebat heeft geen enkele, maar dan ook geen enkele, politieke
> consequentie voor wie dan ook, terwijl er aanleiding genoeg was. De
> uitspraken van van Walsem (glashard ontkennen van resultaten van
> wetenschappelijk onderzoek) in Nova en Borst (geen stofzuiger voor onrust
> onder het volk) bewezen mij een volstrekt afwezige politieke antenne.

> [...]
Leuke terugkomst in Nederland. Je gevoelens deel ik van harte. Ook ik
heb een heel moeilijke week gehad en ben er pas na een antal gesprekken
toe "overgehaald" om lid van D66 te blijven.
De doorslag gaf dat mijn vertrek uit D66 en dus uit de gemeenteraad de
afdeling Driebergen nogal in de problemen zou brengen en die hebben het
niet verdiend.
Wat mij verder hogelijk verbaasd is de hele media-stilte rondom
"Opschudding". Waar blijven die kritische leden?
Met hoeveel moeite ook, ik blijf nog even en wil proberen wat
gelijkgestemden te vinden om te kijken wat we kunnen doen en of er met
deze jongetjes en meisjes in Den Haag nog wel wat te redden valt.
Opzeggen kan altijd nog. Veel sterkte
Cathja Maas