Democratie

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sat Jun 12 14:26:47 CEST 1999

>Mensen gaan stemmen omdat ze invloed op het beleid of op de keuze van de
>machthebber willen hebben. Geen van beide is bij de Euroverkiezingen aan de
>orde. Dan is het terecht dat de burger thuisblijft.

Vind ik niet. De korrekte reaktie is dan erheen gaan en blanko stemmen. Dat
laat duidelijk zien dat je wel geinteresseerd bent in de politiek, maar niet
in de politici. Thuisblijven kan hetzelfde betekenen, maar ook dat met
gewoon niet geinteresseerd is en dus kan een politicus de interpretatie
van zijn voorkeur eraan hangen. Blanko stemmen is eenduidig.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>