Vier reacties.

Erwin Keun keun at WORLDONLINE.NL
Mon Jun 7 20:13:42 CEST 1999

                                                                                                                                                      D66 Smallingerland

Hallo democraten,

Vier opmerkingen:

1.    Leuk, het internetreferendum over het Asielbeleid. De stelling is echter zodanig geformuleerd dat men het daar moeilijk mee oneens kan zijn. Is er in NL niet al consensus over dit item? Om toch maar mee te doen met deze noviteit, heb ik mijn stem maar uitgebracht. Tot mijn verbazing krijg ik het bericht "One man, one vote", ik heb mijn stem al uitgebracht en kan dit geen twee keer doen! NIET dus!

2.    Nu we het toch over referenda hebben: Het bestuur van de afdeling Smallingerland (Drachten e.o.) heeft zich erover verbaast dat de actuele politieke situatie (nacht van Wiegel en lijmpoging) geen reden is geweest voor een LEDENREFERENDUM over de vraag HOE NU VERDER !!!!!!!!!!!!!!! Verkiezingen of lijmen. Dit zou een ideale situatie zijn voor democratie binnen de partij. Waarom is er niet in zoiets voorzien binnen D66?

3.    Nieuwe site! Natuurlijk is op alle veranderingen wat aan te merken. Niet dat ik zo conservatief ben. Maar de homepage is wel drastisch veranderd. De vogels heb ik eerder gezien, bij een andere site!!?? Waarom moeten deze op onze site??? Wat is de relatie met D66? Vroeger hadden we grijs wallpaper. Misschien wat saai maar met het D66-logo. Daarna hadden we de pagina-achtergrond D66-groen! Maar nu wordt het wel erg bleekjes met een witte achtergrond en een zwarte bladerbalk. Snel weer veranderen dus.

4.    Nogmaals politiek. Een aantal zaken op een rijtje
a.    Eerst de nacht van Wiegel, waar D66 toch niet helemaal ongeschonden uit te voorschijn is gekomen.
b.    Daarna het Bijlmerdebat, waar, ook al was ik het inhoudelijk met Minister Borst eens, je geen machtswoord kunt spreken, zoals Kok deed om te zorgen dat de PvdA niet met de motie van de oppositie meestemde. Borst kan na zo'n machtswoord nooit zeggen dat zij het vertrouwen van de meerderheid van de kamer heeft als dat een min of meer afgedwongen meerderheid is.
c.    Minister van Boxtel komt in het nieuws na het doorrijden na een ongeluk(je): Erg ongelukkig!
d.    Minister Apotheker treed af....................... Hij heeft een reden zegt hij, maar ontbreekt het motief niet? En is de timing niet erg verkeerd? En is dit alleen de verantwoordelijkheid van de minister wanneer hij op wil stappen? Was het niet politiek handiger geweest te wachten tot na de uitspraak van de rechter, bij gebleken gebrek aan ondersteuning van collega-ministers? Ontstaat zo niet de indruk dat onze Hayo moe was van het ministerschap er er koste wat koste af wilde, eerst "gered" door de nacht van Wiegel, gelijmd, dan nu zo maar?

Democraat zal ik blijven maar wel met veel moeite dezer dagen!!

Vriendelijke Groet,

Erwin Keun
D66 Afdeling Smallingerland