Vier reacties.

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Tue Jun 8 01:40:31 CEST 1999

Hoi, hoi,

'k Heb de site gemaakt, dus ik zal maar even reageren op wat puntjes.

1.    Leuk, het internetreferendum over het Asielbeleid. De stelling is echter
zodanig geformuleerd dat men het daar moeilijk mee oneens kan zijn. Is er in NL
niet al consensus over dit item? Om toch maar mee te doen met deze noviteit,
heb ik mijn stem maar uitgebracht. Tot mijn verbazing krijg ik het bericht "One
man, one vote", ik heb mijn stem al uitgebracht en kan dit geen twee keer doen!
NIET dus!

Als eerste, de stelling is juist niet ruim geformuleerd: er staat dat het een
Europees asielbeleid nodig is om op langere termijn een humane opvang te
bieden. Niet elke partij vindt dat, maar het is natuurlijk leuk dat wij
allemaal achter ons eigen programma staan met 90% van de stemmen vóór. Maar er
komt snel weer een nieuwe stelling.

Het kan inderdaad gebeuren dat mensen die nog niet gestemd hebben, toch de
mededeling krijgen dat ze al gestemd hebben. Dat komt doordat veel mensen een
dynamisch IP-adres hebben en dat kan in specifieke gevallen wel eens misgaan.
Het is echter een afweging tussen een referendum waarbij iedereen onbeperkt kan
stemmen, of waarbij zo nu en dan iemand deze mededeling ten onrechte krijgt.

> 3.    Nieuwe site! Natuurlijk is op alle veranderingen wat aan te merken.
> Niet dat ik zo conservatief ben. Maar de homepage is wel drastisch veranderd.
> De vogels heb ik eerder gezien, bij een andere site!!?? Waarom moeten deze op
> onze site??? Wat is de relatie met D66?

Dat lijkt me stug want het is mijn eigen foto... Tja, je kunt die vogels een
leuk symbool vinden voor D66 of niet, smaken verschillen. Tot nu toe heb ik
hierover juist veel positieve reacties gehad. Het is ook erg in lijn met onze
internationale zusterorganisaties. Maar als je iets leukers weet, zou ik het
zeker niet voor me houden!

> Vroeger hadden we grijs wallpaper. Misschien wat saai maar met het D66-logo.
> Daarna hadden we de pagina-achtergrond D66-groen! Maar nu wordt het wel erg
> bleekjes met een witte achtergrond en een zwarte bladerbalk. Snel weer
> veranderen dus.

Tja, of grijs nou zoveel leuker is dan zwart-wit met steeds een ander
steunkleurtje? Veel mensen vonden de site eerder zo irritant groen, nu doen we
weer 'ns wat anders. Het is ook leuk neutraal nu, wat handig is omdat elke
pagina steeds meer ingevuld moet gaan worden met foto's en plaatjes enzo, en
met zwart en wit vloekt niets. Bovendien, over smaak... Het logo staat trouwens
bovenaan elke pagina.

De site lijkt trouwens een stuk saaier als je bij de 5% van de internetters
hoort die een verouderde browser gebruiken, want dan werken de rollovers niet
en zijn de groene kopjes ook zwart e.d. Ik weet niet wat je gebruikt, maar een
andere browser zou de site ook wel eens "minder saai" kunnen maken.

Groet, groet,
Andor.