gezondheidsklachten

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Fri Jun 4 11:35:58 CEST 1999

At 12:28 1-6-99 +0200, Gerard MJ Bos wrote:
>Wat is de status van de commissie als de kamer een deel van de conlusies
>niet overneemt? Persoonlijk vind ik dat de commissie-leden als het gaat
>om zulke verstrekkende conclusies die de integriteit van een
>bewindspersoon direct raken niet te handhaven zijn als parlementarier
>als de kamer de conclusies niet deelt. Voor andere partijen hoef ik niet
>na te denken. Voor Marijke Augustijn lijkt mij handhaven in de fractie
>daarna niet aan de orde. Te meer niet omdat met de persoon van Els Borst
>een partijgenote in het  geding is en er directe schade aan de partij is
> [...]
Dat lijkt me een overtrokken conclusie. Marijke Augustijn heeft als deel
van haar kamertaak een rol gespeeld als commissielid; het feit dat de Kamer
in meerderheid een deel van de conclusies niet overneemt doet niets af aan
de waarde van de aanbevelingen van de cie die wel zijn overgenomen en aan
het reguliere werk van Marijke in de kamer.
Niemand heeft ooit volledig gelijk; ook een enquetecommissie niet,

Robert Jan Jonker