burgerraadpleging op gemeentelijk niveau

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Fri Jun 4 11:36:05 CEST 1999

At 12:18 1-6-99 +0200, Mark Giebels wrote:
>Voorbeeldje: Ik vind niet dat we vanuit Den-Haag een gekozen
>burgemeester op moeten leggen aan een gemeente als Rijssen, waar de
>SGP de grootste partij is en de inwoners heel zeker een door de
>koningin benoemde burgemeester willen hebben?

Dus kiezen in Amsterdam en benoemen in Rijssen ? Dat kan toch niet. Ik denk
dat Rijssenaren best tevreden zijn als ze hun eigen SGP-burgemeester kunnen
kiezen in plaats van een toevallig langskomende CDA-carriereburgemeester.

Robert Jan Jonker