trix stadhoudster

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Wed Jun 2 13:08:05 CEST 1999

Paul van der Weijden:

>jaaaaaahhhhhhhhhhhhaaaaaa
>weer terug naar de Republiek der 7 verenigde
>Nederlanden.... das pas een goed plan...

Waarom 7?

>iedere provincie zijn eigen recht weer laten
>maken....

De Republiek der Verenigde Nederlanden was meer een soort EU, zonder
duidelijk centraal gezag. Een federale staat heeft dat laatste wel.
Het gaat er dus helemaal niet om dat iedere provincie (al) zijn recht
zelf maakt, wel dat duidelijk wordt vastgelegd welk recht de provincie
maakt, welk het Rijk en welk de gemeente. Sommige federale staten zijn
zelfs net zo gecentraliseerd als de Nederlandse eenheidsstaat.

Maar goed, dat zijn nuances, en die zijn aan jou geloof ik niet
besteed.

Herman