burgerraadpleging op gemeentelijk niveau

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jun 2 13:00:04 CEST 1999

Ik ben niet tegen, hoor.
Mijn opmerkingen waren niet ironisch bedoeld.

Groet,

Chido Houbraken

>Radicale democratisering begint bij het breken van centralistische
vormgeving
>van de lagere bestuursniveaus. De zogenaamde 'bottom-up' aanpak dient m.i.
door
> [...]
te
>dom om zelf de beste wijze van samenwerking (wel of niet dmv fuseren) vorm
te
>geven? Is het niet democratischer als de burgers van de gemeenten zelf het
>aantal handtekeningen en de eventuele opkomstdrempels voor referenda
bepalen?
>Of nog radicaler, waarom zijn de inwoners niet in eerste instantie zelf
>verantwoordelijk voor het opstellen van bestemmingsplannen?

>Ach die problemen zijn er per definitie bij elke staatskundige
verandering.

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank