off-topic: testberichten

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Wed Jun 2 07:43:59 CEST 1999

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Bas van Gils <B.vanGils at kub.nl>
Aan: Max Kok <m.r.kok at hccnet.nl>
Datum: dinsdag 1 juni 1999 9:45
Onderwerp: off-topic: testberichten

>On Tue, 1 Jun 1999, Max Kok wrote:
>
>* Hoewel ik mij niet helemaal tot de "frisse starters" reken, gebruik ik
>* inderdaad Outlook Express.
>
>* [knip]
>
>* Hoe dan wel ?
>* Graag zo concreet mogelijke tips, eventueel voorzien van een stukje
>* achtergrond
>
>Beste lijst-lezers,

Beste Bas,

Als je een bericht stuurt aan de lijstlezers, ADRESSEER het dan ook aan de
loijst en niet aan mijn persoonlijke mailbox...

> [...]
>
>concrete tips zijn makkelijk genoeg te geven in dit geval. Een eerste tip
is:
>luister naar mensen die je vertellen dat je je een beetje "moet" verdiepen
in
>netiquette. Het is een kleine moeite en het bespaart een hoop mensen
(waaronder
>jezelf) veel ergernis. Een tweede tip is: ga er *niet* van uit dat een
>programma standaard de goede instellingen heeft. Ga gewoon eens snuffelen
wat
>er allemaal mogelijk is met je programma, probeer eens wat uit etc etc.
(onder
>windows heet dat geloof ik "click and pray"). Je zult er versteld van staan
wat
>je allemaal voor leuke dingen kan doen die je het leven makkelijker
maken...

>Verder is het (voor de lijst-lezers) prettig als je vragen e.d. niet naar
de
>lijst post, maar rechtstreeks naar mensen mailt van wie je verwacht dat ze
je
>kunnen helpen ....

Leuke tip, maar onpraktisch : hoe weet je van te voren of je van xxx at yyy.zz
goede tips kunt krijgen ???
Verder vind ik het wel relevant om naar de lijst te mailen, omdat ik het
vermoeden heb dat dit (1) een topic is waar meerdere lijstlezers iets aan
hebben (zoals ik al eerder opmerkte) en (2) omdat het mij in deze string
ging om een huishoudelijk regelement, waarin een procedure voor
testberichten is / wordt opgenomen.

>Ik hoop je (en andere mensen die meelezen) hiermee op het goede spoor gezet
te
>hebben..

Misschien nu, nu je bericht als Re ook aan de lijst gepost is...

>Met vriendelijke groet
>
>Bas van Gils

Met vriendelijke groet,

Max Kok