Zuid-Holland

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jul 28 11:45:48 CEST 1999

>1. Krokodillentranen, slappe knieen.
>De Z-H Staten kenden niet de details. Maar ze kenden wel het beleid, ze
>volgden de rapportages, en ze vonden het prachtig. Flinke winsten! De
>Moderne Ondernemede Overheid! Maar zodra het fout ging (en dat hoort erbij:
>ondernemingsrisico) wisten ze niet hoe snel ze er schande van moesten
>roepen. Ze laadden al hun zonden op een bok en joegen die de woestijn in.
>Een treurig schouwspel.
>In die zin zat er ook wel iets in de verongelijkte woorden van de
>zondenbok, gedeputeerde De Jong; hoe weerzinwekkend zijn optreden ook was.
> [...]

Gisteren een 'fractievolger' van GroenLinks in de Staten van Zuid-Holland
gesproken en die meldde mij dat, ondanks zijn vrij uitgebreide ervaringen met
zowel het opstellen als controleren van gemeentebegrotingen, hij de leningen ook
nu achteraf niet uit de rekening kon halen. Ik vraag me dan af of het dan wel zo
duidelijk voor iedereen (Statenleden) te zien was en of het niet gewoon expres
goed weggestopt is. Of dat nu door de ambtenaren zelf is gedaan, of op last van
de Gedeputeerde, is me niet helder.

Groet,

Chido Houbraken

`Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen`

`Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith
but shall not be binding
nor shall they be construed as constituting any obligation on the part of
the Bank.`