Onafhankelijkheid scholen in het geding?

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Mon Jul 19 10:04:06 CEST 1999

> V.w.b. je hoogbegaafde kind lijkt het me van belang dat je lid wordt van
> de stichting of vereniging Pharos voor ouders van hoogbegaafde kinderen.
> De Universiteit Twente biedt zomercursussen voor hoogbegaafde kinderen.
> Misschien heb daar iets aan. Als je kind wordt gesponsored voor een
> dergelijke cursus kun je de sponsering van scholen vermijden.
>
> Emmy

Pharos sponsort niet en de Universiteit van Twente kost geld. Mijn kind is
verplicht om naar de basisschool te gaan en verpieterd daar. Onderwijs op
maat is er niet bij. En dat terwijl hij daar vele uren per week zit. Sinds
kort, omdat hij op mijn advies zich storend in de klas is gaan gedragen,
krijgt hij verrijking voor rekenen. Ik had er moeite mee hem dat advies te
geven, maar het werkte. Mijn dochter van 6 hou ik zo nu en dan een dag
thuis, mag niet, weet ik. Pas heb ik haar verteld hoe het zit met breuken.
Vond ze schitterend. Het broekplassen overdag was meteen voorbij en ik heb
haar niet meer gehoord over buikpijn. Ze kan nu ergens haar tanden in
zetten. Er zijn initiatieven voor HB kinderen, maar dan moet je wel een zak
geld meenemen.

Scholen moeten dat geld krijgen voor deze kinderen en het is zot dat je als
ouder daar achter aan moet. Wat stelt die leerplichtwet nou voor.
Aanwezigheidsplicht of LEERplicht.

Het gaat om geld geld geld. Vandaar sponsering.

Roeline barkhuis