AW: Adieu

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Fri Jul 16 10:58:07 CEST 1999

        Robin schreef:

> Ik vind ook dat er teveel reacties komen op de discussielijst, oplossing
> is
> de personen waarvan jij geen mail wenst te ontvangen te negeren.

        Ik denk niet dat het negeren van mensen op deze lijst nu meteen een
oplossing biedt, ik kan zelf eigenlijk geen mensen aangeven waarvan ik denk
dat ik de reacties altijd overbodig vind. Veel meer zouden de deelnemers aan
deze lijst moeten doen aan zelfregulering. Ik zie nu dat verschillende
mensen drie keer achter elkaar reageren op hetzelfde onderwerp, dit kan ook
in 1 mailtje (door even creatief te knippen en te plakken). Een voorbeeld
hiervan kun je zien door eens een mailtje van Emiel Stolp te bekijken, hij
weet af en toe in 1 mail drie personen te beantwoorden. Op dit moment heb ik
sinds maandag bijna 200 mailtjes van de list ontvangen, dit zou volgens mij
toch minder moeten kunnen. Misschien is het een idee om voor sommige
langlopende onderwerpen tijdelijk een aparte lijst op te zetten.
        Ik kan me overigens steeds beter voorstellen dat HB en fractie geen
kans zien om met grote regelmaat te reageren op onderwerpen, het gaat op
deze lijst nog maar om ruim 200 mensen die discussiëren, de fractie zal
ongetwijfeld nog veel meer mail ontvangen. Misschien is het goed om dit eens
mee te nemen in onze gedachten over democratie via Internet, het is
natuuurlijk goed dat iedereen zijn of haar mening kan geven over een
onderwerp maar je loopt het gevaar dat daar niets mee gedaan wordt op het
moment dat er massaal gebruik van gemaakt wordt.

        Groet

        Marc-Jan