Abortus en verantwoordelijkheid

Verver brummen at D66.NL
Fri Jul 16 10:37:03 CEST 1999

Max Kok wrote:

> te
>
> Niet altijd.
> Ten eerste: Indien de vrouw de man misleidt en het zwanger geraakt zijn
> misbruikt om een relatie te vestigen die de man niet wil, heeft de man wel
> degelijk het recht de zwangerschap te laten afbreken. Het gaat de vrouw dan
> immers helemaal niet om het kind of om "baas in eigen buik" maar ze doet
> inbreuk op het zelfbeschikkingsrecht van de man.
>
> Ten tweede: Als de man de verwekkende partij is die het kind om een andere
> reden ongewenst vindt (bv. ongelukje op een onmogelijk moment in z'n
> [...]

Sta me bij als deze mening een landelijke mening wordt. Voor het eerst
wordt ik nu conservatief. Het kind ontwikkelt zich in het lichaam van de
moeder. De moeder heeft de eerste stem. Volgens mij kun je mannen nog
steeds niet verkrachten. Als ze niet willen is dat volgens mij
biologisch onmogelijk (niet dat ik dit ooit geprobeerd heb, maar ik denk
dat zo). Een zwangerschap af laten breken omdat het toevallig even niet
in de carriereplanning ligt is voor mij onacceptabel. Er zijn
anti-conceptiemiddelen genoeg. Om het bovendien af te breken en tegen de
vrouw te zeggen als je een kind wilt kunt je daarna altijd nog naar de
spermabank gaan, gaat totaal voorbij aan alle emotionele aspecten. Je
kunt als man wel stellen dat de verantwoordelijkheid van de opvoeding
van het kind bij de vrouw zal komen te liggen, vooropgesteld dat je niet
getrouwd bent.

En klonen?  brrrrrrrrrrrrrr

Greetje Verver