Abortus en verantwoordelijkheid

Ariean van de Groep jvdgroep at WORLDONLINE.NL
Thu Jul 15 19:59:11 CEST 1999

Een gedachte die zojuist bij me opkwam:

Wat zou de invloed op de (internationale) publieke opinie zijn als vanuit
Nederland de beelden komen van de eerste zwangere vrouw die huilend en onder
hevig verzet, met politiebegeleiding en M.E. (om de enorme hoeveelheid
tegenstanders op een afstand te houden) naar een abortuskliniek wordt
vervoerd om daar een verplichte abortusbehandeling te ondergaan? Ik vermoed
dat we werkelijk in een klap de paria van 'het beschaafde westen' zijn, en
dat andere landen niet zullen nalaten ons hierom op verschillende terreinen
te boycotten.

Je moet wel van heel goede huize komen wil je dat emotieve aspect van de
zaak weer corrigeren met rationele argumenten.

Groet,

Ariean van de Groep