Abortus en verantwoordelijkheid.

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Thu Jul 15 17:30:17 CEST 1999

Max, ik weet niet welke 'oplichterij' jij beschermt wil zien, maar hier
twee
 voorbeelden uit mijn omgeving.

1-Man trouwt en vrouw raakt zwanger. Nog voor de geboorte zijn ze uit
elkaar. Man erkent het kind. Het kind wordt na een tijdje  donkerder van
huidskleur en de omgeving gaat vragen stellen aan de man. Uiteindelijk een
bloedtest. Kind kan niet van hem zijn. Emotioneel een keiharde klap voor de
man, hij is gek op het kind. Financieel: alle alimentatie is, na
rechtelijke uitspraak, teruggevorderd.
Erkenning is ongedaan gemaakt.

2-Dochter van kennis, 17 jaar raakt zwanger. Haar vriend wil abortus. Zij
niet, hoewel ze van te voren hadden afgesproken dat een eventueel
'ongelukje' geaborteerd zou worden. Relatie gaat kapot, baby wordt geboren.
Vader erkent kind niet, wil er niets mee te maken hebben. Moeder eist
alimentatie. Krijgt voor het kind f 250 per maand toegewezen.

Zolang de man niet de verwekker is wordt hij wel degelijk beschermt.

Je schreef ook nog:

> (Overigens, ik ben iets er tussen in. Naar beider tevredenheid).

Kan ik hier uit afleiden dat er een baby onderweg is?

Groeten, Roeline.