Abortus en verantwoordelijkheid

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Thu Jul 15 17:35:09 CEST 1999

>De genoemde voorbeelden van Max zijn inderdaad afkeuringswaardig. Toch zijn de
>eerste twee woorden van zijn betoog ('niet altijd') volgens mij niet onzinnig.
>Zo vind ik het een lastige vraag of de man een door de vrouw 'gewenste' abortus
>mag verbieden. Ik neig ernaar deze vraag met ja te beantwoorden. Net als de
>vrouw heeft de man namelijk een natuurlijke en een psychologische band met het
>ongeboren leven die je niet zomaar mag negeren. Vanwege die band heeft hij
mijns
>inziens wel degelijk beslissingsrecht. Niet om een abortus af te dwingen, wel
> [...]

Interessant. Neigt naar een grondrecht. Hoe doen we dat bij verkrachting?

Groet,

Chido Houbraken

`Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen`

`Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith
but shall not be binding
nor shall they be construed as constituting any obligation on the part of
the Bank.`