Abortus en verantwoordelijkheid

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Thu Jul 15 15:59:04 CEST 1999

Max Kok wrote:

> te
>
> Niet altijd.

De genoemde voorbeelden van Max zijn inderdaad afkeuringswaardig. Toch zijn de
eerste twee woorden van zijn betoog ('niet altijd') volgens mij niet onzinnig.
Zo vind ik het een lastige vraag of de man een door de vrouw 'gewenste' abortus
mag verbieden. Ik neig ernaar deze vraag met ja te beantwoorden. Net als de
vrouw heeft de man namelijk een natuurlijke en een psychologische band met het
ongeboren leven die je niet zomaar mag negeren. Vanwege die band heeft hij mijns
inziens wel degelijk beslissingsrecht. Niet om een abortus af te dwingen, wel om
een abortus tegen te houden.

Groeten,
Mark.

--