Abortus en verantwoordelijkheid

M. van Barschot mvbarschot at VOACZ.COM
Thu Jul 15 15:40:55 CEST 1999

> gevolgen van zijn
>
> Ik kan me toch voorstellen dat die keuze in volle vrijwilligheid
> wordt gemaakt door twee betrokkenen... ;-)))
>
> Dirk

Jazeker Dirk, maar dat doet niets af aan de individuele verantwoordelijkheid
van beide betrokkenen voor de gevolgen van hun eigen keuzes. Ook als die
keuzes in overleg worden gemaakt. De keuze die je maakt is toch altijd je
eigen, individuele keuze. Je kunt tenslotte ook weigeren. Bij het dragen van
verantwoordelijkheid voor je eigen acties en keuzen, kun je je m.i. nooit
verschuilen achter gedeelde verantwoordelijkheid. Gedeelde
verantwoordelijkheid, dat bestaat helemaal niet.

Mark