Re: [D66] Auserwählt statt gewählt

Ariean van de Groep jvdgroep at WORLDONLINE.NL
Wed Jul 14 17:19:37 CEST 1999

>Volgens Elsevier:

'En
> [...]
je
>maar een pleeggezin !'
>Vader tegen buurman:
>' Je moet het als een metaforische reactie zien die absolute liefde voor
het
>kind uitdrukte'
>
>Waar slaat deze redenatie op ?!
>
>Lijkt een beetje op een woordspelletje wat we als kind wel eens deden: een
>onzin-gesprekhouden met dooddoeners die geen verband met elkaar hielden:
>'Ik wil helemaal geen huiswek maken'
>'Ja, maar de shampoo is ook weer duurder geworden'
>'Ach, wel nee. Zo'n vaart zal het niet lopen met Ajax'

Het is inderdaad een wat vage toelichting van de geachte afgevaardigde
Belinfante. Ik vermoed dat mevrouw Belinfante zich doodgeschrokken is toen
haar uitspraak een eigen leven is gaan leiden in de media en opdracht heeft
gekregen de zaak zo snel mogelijk weer recht te trekken.  Maar feit is dat
de gewraakte uitspraak  een off-the-record, uit zijn verband gerukt citaat
is van een nummer-zoveel op de PvdA lijst. En om daar nu een bewijs in te
zien van de machtswellust van de PvdA? Dan lijkt me de wens toch wel iets te
sterk de vader van de gedachte. Er zijn andere 'bewijzen' te over van
machtsmisbruik door de PvdA (maar ook van de andere regeringspartijen). Deze
uitspraak is wel e e n van de zwakste, en wordt, mijns inziens, veel te
sterk overbelicht.

Met een vrindelijke groet,

Ariean van de Groep