Re: [D66] Auserwählt statt gewählt

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jul 14 10:40:56 CEST 1999

Volgens Elsevier:

> 'En jawel, er is een citaat dat alles bevestigt. Judith Belinfante,
>backbencher van de PvdA fractie, heeft op een onbewaakt moment geroepen: 'En
>toch gebeurt het zoals wij het willen. Want wij hebben de macht. En als u
>dat niet bevalt, dan gaat u maar naar een ander land.'
(...)
>Daarbij liet het kamerlid aantekenen dat
>haar woorden gericht waren tot tegenstanders van de democratie.

Van dat soort democratie ben ik ook een tegenstander.

>'Je moet het als een metaforische reactie zien die complete machteloosheid
uitdrukte.'

WAT ZEGT ZE NOU?!

Vader tegen kind:
' Je doet wat ik zeg, want ik ben je vader. En als je dat niet bevalt, zoek je
maar een pleeggezin !'
Vader tegen buurman:
' Je moet het als een metaforische reactie zien die absolute liefde voor het
kind uitdrukte'

Waar slaat deze redenatie op ?!

Lijkt een beetje op een woordspelletje wat we als kind wel eens deden: een
onzin-gesprekhouden met dooddoeners die geen verband met elkaar hielden:
'Ik wil helemaal geen huiswek maken'
'Ja, maar de shampoo is ook weer duurder geworden'
'Ach, wel nee. Zo'n vaart zal het niet lopen met Ajax'
etc.

Zucht,

Chido Houbraken

`Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen`

`Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith
but shall not be binding
nor shall they be construed as constituting any obligation on the part of
the Bank.`