PNYX: Kabinet in lappenmand (Ned. politiek ook?)

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Tue Jul 13 23:49:34 CEST 1999

Aan Hein van Meeteren:

Het weigeren van aangeboden werk is in de bijstandswetgeving strafbaar.
Ik heb echter nog nooit gehoord van een GSD die een cliënt liet vervolgen
omdat hij zich onbemiddelbaar opstelde. (Dankzij Erik nu wel van een GSD die
veroordeeld wordt omdat ze weigert te bemiddelen).

Blijkbaar is er geen werk om aan te bieden. Het geeft geen pas de
slachtoffers daarvan tot schuldigen te bestempelen.

Max Kok

>De term onbemiddelbaar is relatief. Iemand wordt `onbemiddelbaar' nadat
>hij/zij als  client van de GSD voor een lange periode niet bemiddelbaar is
>gebleken. Dat kan voortkomen uit diverse omstandigheden. Eén daarvan kan
>zijn de onwil van de client om bemiddeld te worden.  Dit laatste betekent
>niet dat zijn/haar capaciteit werk te verrichten daarmee is afgenomen. Je
>kan, kortom, onbemiddelbaar zijn en toch in staat (horeca) werk te
verrichten.