Betalen voor de AVRO? Trigger

Roland Kroes 149446rk at STUDENT.EUR.NL
Tue Jul 6 21:22:00 CEST 1999

Beste Max,

Je hebt inderdaad gelijk dat de genoemde zenders goede programma's maken.
Maar zoals je denk ik zelf ook ziet, zijn de meeste 'buitenlands'. IMOH
denk ik dat het nodig is dat van Nederlandse bodem ook 'goede' programma's
nodig zijn. Een combinatie van private en publieke zenders zou wederzijdse
uitdaging kunnen vormen (oeps, ik begin als Van der Ploeg te klinken).

> De laatste jaren begint me juist op te vallen dat commerciële zenders als
> Discovery, National Geographic, CNBC, Bloomberg, CNN eigenlijk programma's
> van veel hogere kwaliteit afleveren dan dat de "kwaliteits"publieke omroep
> produceert.  Het RTL 4 nieuws vind ik regelmatig juister dan het NOS nieuws.

Wat Radio1 betreft, daar kan inderdaad nog veel veranderen. Meer berichten
overdag, meer korte bulletins en minder zuil-getinte reportages overdag.
Dat soort dingen zijn m.i. meer op zijn plaats in de avond. Verder een
idee waar ik de credits aan een vriendin van mij voor moet geven: continue
herhaling van 'Het oog op morgen' op radio 1 of 2: dat kanaal wordt toch
dubbel gebruikt 's nachts.

> Vanmidag hoorde ik op Business Radio twee items die ik miste bij de
NOS.

Ik ben altijd wat huiverig wanneer dingen geheel aan de markt overgelaten
worden, zeker op dit gebied. Het is natuurlijk afgezaagd en wat makkelijk,
maar de VS zijn niet echt een ideaal voorbeeld wat dit betreft. Daar zie
je de publieke zenders totaal wegkwijnen.

Met vriendelijke groet,

Roland Kroes