AW: Vraagje aan allen

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Mon Jul 5 14:59:40 CEST 1999

> [...]
> dateert
> van april/mei 1998. Aanleiding voor uitvoering van dit plan was de
> nederlaag
> in de gemeenteraadsverkiezingen, waardoor de basis onder het voortbestaan
> van Voor de D'raad werd weggeslagen. Direct uitvloeisel van dit plan was
> de
> invoering van een twee-wekelijks periodiek (later: DIXIT) waarvoor moet
> worden betaald en de omvorming van Democraat tot Democraat Nieuwe Stijl,
> dat
> een gratis Glossy Kwartaalblad moest worden.

Je vraagt je dan toch werkelijk af waar men mee bezig is geweest, als lid
van een politieke partij mag je toch verwachten dat je lidmaatschap betekend
dat je regelmatig op de hoogte wordt gehouden door die partij. Een gratis
kwartaalblad (en nog glossy ook) past daar in mijn beleving niet in. Wel
een, qua vormgeving sober opgezette, tweewekelijkse nieuwsbrief waarin
discussie mogelijk is en standpunten van de fracties duidelijk worden
uitgelegd zodat de leden in het land ook weten waarom de fractie een
dergelijk standpunt heeft ingenomen. Juist deze leden worden vaak op het
handelen van de partij aangesproken en moeten toch op z'n minst weten waarom
bepaalde keuzes zijn gemaakt. En natuurlijk niet een betaald abonnement maar
juist gratis, het zou onderdeel moeten zijn van het lidmaatschap.

> De wensen en moties van opschudding hebben derhalve niets te maken met het
> verschijnen van Dixit, al sluit ik niet uit dat er in de uiteindelijke
> verschijningsvorm is getracht rekening te houden met die wensen/moties.

In welk opzicht zou er met die verschijningsvorm rekening gehouden zijn met
de moties? Is het blad sneller gelanceerd en had men geen tijd meer om een
vormgever goed aan te sturen?

Groet

Marc-Jan