AW: AW: Vraagje aan allen

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Mon Jul 5 14:47:46 CEST 1999

> Nee, ik bedoelde (en bedankt voor de motie) de nieuwsbrief. Qua
> tijd is het toch helemaal niet zo moeilijk om in een half jaar zo'n
> blad uit de grond te stampen. Zeker als de voorbereidingen al
> gedaan zijn. Zo'n motie zie je aankomen. Bij mij bestond wel het
> gevoel dat de Dixit nav die motie ontstaan was.

Het probleem bij Dixit was volgens mij dat het gepresenteerd is als opvolger
van voor de D'raad, een blad met name voor vertegenwoordigers. Wanneer het
die nieuwsbrief had moeten zijn dan was de communicatie niet echt sterk, dan
moet je het ook presenteren als actueel medium voor alle leden (bijvoorbeeld
tweewekelijks verschijnen en als proef alle leden de eerste drie nummers
gratis sturen, het beste zou natuurlijk zijn dat het gewoon gratis verstrekt
wordt aan alle leden).

Het opzetten van een nieuwsbrief vergt wel enige voorbereidingstijd, met
name wanneer je tweewekelijks verschijnt. Er moet een goede redactie komen
en ook moeten voor de eerste periode auteurs worden aangezocht omdat je
anders het risico loopt dat een en ander al bij het tweede nummer spaak
loopt. Neem dan in aanmerking dat de maand december niet echt een effectieve
maand is dan was een dergelijke snelheid bij het uitvoeren van een motie wel
ongekend geweest. Maar ja, ik werk bij een grote uitgeverij en dergelijke
processen nemen bij ons veel tijd in beslag (misschien dat dat bij een
kleinere organisatie sneller en effectiever kan).

Groeten

Marc-Jan