AW: Vraagje aan allen

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Mon Jul 5 14:09:14 CEST 1999

        > Dat laatste is wat Dixit betreft zeker niet waar, ik heb van

> Bedankt voor de snelle reactie. De negatieve geluiden over dixit heb
> ikzelf nooit gehoord. Dixit is volgens mij wel uitgekomen na de
> motie hierover.

Klopt, de betreffende motie werd op het najaarscongres aangenomen. Tekst van
het besluit/de opdracht aan het HB luidde:
DRAAGT HET HOOFDBESTUUR OP:
de volgende instrumenten voor ledenraadpleging en discussie in te voeren:
1. Postbus 66 aan alle leden beschikbaar te stellen via Internet en e-mail
2. Een nieuwsbrief in te voeren die met grote regelmaat verschijnt, en
waarin de leden punten kunnen aandragen voor de politieke agenda van D66, en
hun mening kunnen geven over gevoerd beleid

Wanneer Dixit een uitvloeisel is van de hierboven genoemde motie dan zou het
beteken dat er wel heel snel een blaadje in elkaar gedraaid is (het eerste
nummer van Dixit verscheen op het voorjaarscongres). Overigens zou dit best
kunnen wanneer je naar de vormgeving kijkt, was de inhoud al weinig
aansprekend, de vormgeving maakte het lezen er in ieder geval niet prettiger
op.

> Dat de plannnen er dan al lagen is natuurlijk goed
> mogelijk. Misschien hebben de bestuurders wel geprobeerd om
> ook met dit nieuwe blad aan de gevoelens van opschudding
> tegemoet te komen. Er moest immers toch een nieuw blad komen.
> En als dit niet zo is. Waar blijft het opschuddingsblad dat deze
> functie dan wel zal gaan vervullen????

Ik weet niet precies wat je met het opschuddingsblad bedoeld, als het gaat
om de in de motie genoemde nieuwsbrief dan vraag ik het me ook af. Ik kan me
voorstellen dat het opzetten van een dergelijke nieuwsbrief tijd en met name
geld kost maar wanneer het HB de moties serieus had willen uitvoeren en dit
als probleem signaleerde dan hadden ze daar toch op het voorjaarscongres
mededeling van kunnen doen. Bedoelde je met opschuddingsblad het digitale
memo van Opschudding zie dan het mailtje van Herman!

Groeten

Marc-Jan Ahne