[Re: fiscalisering omroepbijdrage?? ja toch??]

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Mon Jul 5 14:07:10 CEST 1999

>Eenvoudiger zou zijn: de bijdrage berekenen per woning, gerelateeerd aan
>het volume (hoe meer kamers hoe meer TV_toestellen), wat enigszins
>onredelijk is tov non-TV-kijkers maar een stuk beter tov de talloze
>zwartkijkers.

Een studentenhuis (bijvoorbeeld) is geen juridische wooneenheid. Een
studentenkamer met een huurcontract wel, weet ik uit eigen ervaring. Dit
betekent dat er per kamer een tv/radio gerekend wordt, terwijl dit beslist niet
correspondeert met de werkelijkheid. Vooral tv's staan in de gemeenschappelijke
woonkamer o.i.d. en zeker niet in alle kamers. En f. 180,- in je eentje of f.
180,- gedeelt door 10 maakt voor een student nog wel wat uit.
Je methode is dus wel eenvoudiger, maar niet altijd rechtvaardiger.

Groet,

Chido Houbraken