Vraagje aan allen

Dirk van der Woude vdwoude at CISTRON.NL
Sun Jul 4 23:02:51 CEST 1999

Mark van Barschot wrote:

> Lijsters,
>
> De treurige geschiedenis van Dixit is, zoals ik al eerder schreef, door
> velen voorspeld. (...) Gevolg: een kostbaar en
> onhaalbaar besluit wordt ten uitvoer gebracht.

Vraagje aan Mark / anderen: over hoeveel hebben wij het hier eigenlijk?
In hoe verhoudt dit bladenplan zich eigenlijk tot de recente, ietwat
Alva-eske contributieverhoging?

> De vragen waar ik antwoord op zoek: Hoe kan dit alles zo gebeuren?
(...)
> Hen die tegen beter weten in hoopten op succes (waaronder enkelen die het
> plan doordrukten) treft grotere verwijten varierend van gebrek aan
> ruggengraat tot het bewust schade toebrengen aan de partij.

Lijkt me belangrijk eerst eens op rij te zetten welke clubs waren betrokken
en wie welke besluiten nam. Tja, en daarna gaat het over personen en
daarna weer is er een congres, lijkt me zo.

> En ikzelf? Het moge duidelijk zijn dat ik me aktief heb ingezet om
> bestuurlijk verantwoordelijke mensen tot andere inzichten te brengen of toch
> minstens het drijfzand waarop het bladenplan werd gebouwd te beter te
> funderen door enkele twijfelachtige aannames te laten onderzoeken. Toch maak
> ik ook mezelf verwijten. Achteraf had ik dingen anders of strategisch beter
> kunnen doen. En ook ik ben me na een tijdje met andere dingen gaan
> bezighouden nadat ik voor mezelf concludeerde dat weinig trek had om mijn
> energie te verspillen aan mensen op wie dat geen enkele positieve invloed
> [...]

Mark, waardering voor deze open reflectie op je eigen rol. Wellicht een
voorbeeld wat doet volgen? Hebben we alvast een cybercongresvoordiscussie.