rekening rijden

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Sun Jan 31 13:36:58 CET 1999

At 12:21 31-1-99 +0100, Glenn Mellonius wrote:
>Ik weet niet wat de kinematische viscositeit van het verkeer is.
>Het Reynolds-getal is dus onbekend en daarmee het omslagpunt tussen
>laminaire en turbulente stroming.
>Ik wou alleen maar aangeven dat files vermeden kunnen worden als de kop
>van een file sneller ging rijden (indien mogelijk).
KNIP

Dit doet me denken aan een vraag van mijn jongste dochter (5) toen we
laatst in een korte file stonden:
Papa , mag de auto voor in de file zelf bedenken of hij stilstaat ?

Tuurlijk, files kunnen korter als er beter wordt gereden, beter wordt
ingevoegd en beter wordt aangesloten; maar het recept van Gleen lijkt me
een recepr voor meer oneglukken en dus nog meer files.

Robert Jan Jonker
Utrecht