Files en veiligheid op de weg

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sun Jan 31 11:10:10 CET 1999

In article <36B379DB.6722 at wxs.nl> you write:
>Misschien dat het zelfs wel verstandig is om alle weggebruikers eens in
>de tien jaar te confronteren met een extra bijscholing en het afleggen
>van een nieuw examen om het rijbewijs te mogen behouden.....

Wat is er tegen het Duitse systeem? "Punten in Flensburg" is een zwaard
van Damocles boven iedere Duitse weggebruiker, en als je er teveel hebt
ga je voor de bijl (rijbewijs weg, nieuw examen doen). Alleen de mensen
die zich zwaar misdragen hebben hun rijbewijs laten bewijzen lijkt me
zinvoller dan iedereen elke tien jaar met zoiets op te zadelen.

(nadat ik op mijn Duitse rijbewijs met 1 forse snelheidsovertreding 3 van
de tien punten had gehaald, ging ik me heel anders gedragen - bij mij
werkte dit systeem!)

(nog een leuke uit het rechtssysteem van de oosterburen: "Tagessaetze",
boetes naar draagkracht. 15 Tagessaetze boete van de rechter is je halve
maandsalaris naar de knoppen).

--
Cees de Groot               http://www.xs4all.nl/~cg    <cg at cdegroot.com>