Lijstbeheer en meer...

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Thu Jan 28 08:48:00 CET 1999

 Onze Cafebaas Hans Verhoef <verhoef at ECN.NL> schreef,

>N.a.v. een vraag van Atilla Arda en verdere discussie over
>de mogelijkheid van een archief van oude mails ben ik eens
>aan het mailen geweest met onze gastheer/vrouw (surfnet).
>Sinds kort worden de mails gearchiveerd en ze zijn ook via
>WWW weer te bekijken. Kijk maar eens op :

 Da's mooi !   En nog een zoekmachientje ook.   :-)

>Dan nog even een herhaald lijstprobleem : Wie of wie heeft
>in een forward joost-h at hetnet.nl staan of weet wie dit is.
>Alle pogingen om hierachter te komen stranden, zelf bij
>HETNET. Doe me een plezier en check even jullie adressen.

 Hans, je moet in zo'n geval kijken via welke weg de foutmelding bij
 je is gekomen. Je vindt op die wijze de privider waarheen de mail
 in eerste instantie is verzonden. Meestal weet je dan na het checken
 van de ledenlijst wie het betreft. Is dat niet zo, dan zend je elk
 van de mensen, die bij deze provider zit, 1 voor 1 (heel belangrijk),
 een test-mail. Wanneer je dan de gebruikelijke foutmelding krijgt,
 weet je meteen wie het betreft en kun je hem/haar deleten.

 Marc Fluks,
 Collega Cafebaas