Zero-tolerance (v/h drank enzo)

A.H.L. Westerouen van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Feb 18 17:33:30 CET 1999

>Wie is er wel eens in Singapore geweest? Zo ja, kan er dan
>iets over verteld
>worden? Ik ben erg benieuwd.

Ik kom er net weer vandaan. En oh oh oh wat is het daar schoon. Geen
spatje vuil, mijnheer. Alles blinkt en alles zoeft. Iedereen loopt met
aan schaapachtige glimlach door de hypermoderne ondergrondse gangen
met roltrappen. En je kan er alles kopen. Er worden goede zaken
gedaan. En er is EEN partij, de PAP. Ja de PAP, de Peoples Action
Party, onder de bezielende leiding van ene mijnheer Lee. En als er een
oppositiepartijtje opstaat dan wordt die verboden of weggeprocedeerd.
Want oh oh oh wat zijn die rechters daar onafhankelijk. Zoals in
januari, toen een aardige jonge man dacht: ik ga ook eens iets zeggen
en belegde een meeting om zijn milde kritiek op de PAP te spuien. De
man zit thans in het gevang. Wegens opruiing. Want vrijheid van
meningsuiting is net zo vies als een peukje op straat. Wegpoetsen!