Zero-tolerance (v/h drank enzo)

A.H.L. Westerouen van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Feb 18 17:33:28 CET 1999

>erg rustig. In
>onder Stalin
>middle class
>
>Daar gaan we weer...  Wat een spoken zeg. Een beetje
>zero-tolerance a la New
>York (waar er zeer goede resultaten mee zijn bereikt) hoeft
>niet meteen tot
>fascisme te leiden.

Beweert ook niemand. Het woord fascisme komt thans uit uw mond (pen).
Ik heb het alleen over een kosten/baten analyse. En de kosten zijn
hoog.
Daarbij: met onderdrukking lost u werkelijk niets op. U onderdrukt
slechts. Een pijnbestrijder (alcohol, aspirine, morfine etc) zal uw
pijn best wel wat verzachten. Maar als de werkelijke oorzaak niet
aangepakt wordt bereikt op de langere termijn u niets. Zero Tolerance
lijkt mij wat korte termijn scoringsdenken. What you repress persists,
zeggen ze Belgie.