Drank enzo

Walther Schoonenberg walthers at XS4ALL.NL
Thu Feb 18 15:58:25 CET 1999

>Je kan mensen niet verbieden om (vanaf een bepaalde leeftijd) alcohol te
>drinken, zeker niet omdat dit in onze samenleving geaccepteerd is
>(zolang er verantwoord mee om wordt gegaan).
>Wat je ze wel kan en moet verbieden is het plegen van geweldsdelicten,
>maar dat je deze kan verminderen met de voorgestelde maatregelen op het
>gebied van alcoholpercentages en sluitingstijden dat waag ik te
>betwijfelen.

Ik ben het hiermee eens. Ik vind het ook een typische jaren
zeventig-oplossing om iedereen (alle mensen die uitgaan en alcohol drinken)
een beetje te straffen voor wat enkelen (geweldsplegers) doen. Je moet
alleen de plegers van geweldsdelicten aanpakken en dat betekent meer politie
op straat en handhaving van de regels, ook de kleine regels, door de
politie. Maw: zero-tolerance. Daar zijn, dacht ik, goede ervaringen mee
bereikt in New York.

Walther Schoonenberg