Fouilleren, overloop en camera's

Atilla Arda arda at CISTRON.NL
Tue Feb 16 08:17:47 CET 1999

Dirk van der Woude wrote:
> Wat imho ook niet mag worden vergeten is dat de politie
> kampt met een gevolg van het 'overloopbeleid' uit de
> jaren '70. Een zeer groot deel van het personeel woont
> en leeft in steden als Purmerend, Hoorn, Lelystad,
> Almere - en sommigen in Alkmaar.
>
> Meer positief doen grote steden er goed aan er voor te
> zorgen dat ook middengroepen als poltieagenten en
> stadhuisambtenaren in de stad (kunnen blijven) wonen en
> daar hun RO-beleid op afstemmen.
> Voorzover mij bekend is D66 daar dan ook altijd glad voor
> geweest - en we doen er goed aan daar versterkt aan vast
> [...]

Goed punt. Dit speelt natuurlijk ook bij ander
(gemeente)personeel. Twee
weken terug heb ik in de commissie van bijstand voor
personeelszaken
gevraagd of er een overzicht kan worden opgesteld van de
woonplaats van
het gemeentepersoneel. Per salarisschaal en dienst de
woonplaats. Zou
mij niet verbazen dat de het percentage buiten Amsterdam wonend
groter
wordt naarmate het salaris toeneemt.
--
Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://arda.op.het.net  http://www.d66amsterdam.com