Kosten congres en Lib.Internationale

L. Bonnema L.Bonnema at LET.RUG.NL
Tue Feb 9 17:22:58 CET 1999

Michel van Hulten schreef:

> [...]
> stellen van prioriteiten: als je honderd gulden hebt kun je er lekker
> van gaan eten, je kunt het aan de armen geven, je kunt ervoor naar een
> theatervoorstelling gaan en je kunt er een D66 congres mee bezoeken.
> Toch is het al te lichtvaardig te denken dat ieder lid van D66 die
> honderd gulden toch wel in de zak heeft zitten en alleen maar hoeft te
> betalen waaraan hij (zij) die nu uit zal geven. Als dat al waar zou
> zijn, dan zou dit een schrikwekkende aanwijzing zijn dat we het contact
> hebben verloren met die Nederlanders die dat geld niet zo gemakkelijk in

Als student zonder studiefinanciering weet ik precies wat het is om
te moeten kiezen waaraan ik mijn geld zal uitgeven. Die honderd
gulden heb ik zeker niet "toch wel in mijn zak zitten." Dat neemt
echter niet weg dat het ook dan nog een kwestie van proriteiten
stellen is. In mijn geval koos ik ervoor om wel naar het congres te
gaan. Mijns inziens is het overigens ook enigzins lichtvaardig, ervan
uit te gaan dat de partij het zich zou kunnen veroorloven een gratis
congres te organiseren. Gezien de locaties waar onze congressen
doorgaans plaatsvinden, heb ik het vermoeden dat de
congres-organisatie geen (of anders zeer weinig) winst maakt op de
kaartverkoop. Het idee voor een soort (locale)
"ga-naar-het-congres-sponsoring", dat genoemd werd in één van de
vorige mailtjes, lijkt me in dit verband een betere oplossing voor
het door Michel aangekaarte probleem.

> Het tweede punt dat ik aanroerde - ons lidmaatschap sinds vorig weekend
> van de Liberale Internationale - riep al heel wat reacties op. Ik blijf
> het een griezelige zaak vinden. Bolkestein als mijn (onze)
> internationale politieke leider!

De Liberale Internationale is geen politieke partij. Bolkestein is
dus ook niet onze internationale politieke leider (en gelukkig maar).
De LI is een samenwerkingsverband, waar Bolkestein nu de voorzitter
van is... Nou kan samenwerken met de Grote Boze Bolk natuurlijk
inderdaad erg griezelig zijn, maar als we goed opletten kan dat, net
als in het sprookje, best goed gaan, denk ik.

groetjes,

Laurens Bonnema.