Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.....

Lodder P.H. P.H.Lodder at ATO.DLO.NL
Mon Feb 1 11:54:43 CET 1999

> Reactie:
> Ik vrees dat dit de prijs is die D66 moet betalen voor het
> ministerschap
> voor Volksgezondheid. Volksgezondheid staat zeer in de belangstelling
> van de burger. Tegelijkertijd is het een zooitje in het veld. Ook al
> doet Mevrouw Borst het nog zo goed, zij zal er geen erkenning voor
> krijgen. In zekere zin is zij een interim manager die orde op zaken
> probeert te stellen. Interim managers zijn nooit geliefd.
> Het enige dat D66 kan redden is een kabinetscrisis rond een
> volksgezondheidsthema dat de burger aanspreekt.

Ik heb ernstig bezwaar tegen twee statements in jouw mailtje:
1. Borst is interim manager, iemand die nu al 5 jaar op dezelfde plek zit,
is geen interim manager meer.

2. Interim managers hoeven lang niet altijd impopulair te zijn. Wanneer deze
mensen duidelijk weten te maken waar ze naartoe willen en voor wie dat welke
voordelen en (voor de eerlijkheid) welke nadelen heeft, is de kans relatief
groot dat ze in de pers niet afgeschoten worden.....
Het is en blijft een pr-kwestie.

Pieter Lodder
ATO-DLO
PO box 17