Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.....

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Mon Feb 1 11:55:23 CET 1999

Lodder P.H. wrote:

> Eigenlijk wordt hier impliciet weer eens pijnlijk duidelijk hoe
> verschrikkelijk slecht de PR-kwaliteiten van D'66 zijn.
>
> Het idee van Borst is in den gronde positief voor de patient, maar door
> domme retoriek en een gebrek aan concrete verduidelijking, krijgen alle
> partijen (het journaille, de patientenverenigingen, de fabrikanten en de
> artsen/apothekers) de kans om het domme gansje Borst ongenadig de les te
> lezen. Wanneer vanaf het begin af aan duidelijk gemaakt was waarom het gaat,
> had dit nooit kunnen gebeuren. Een opmerking die begint met "Inmiddels...."
> [...]
Reactie:
Ik vrees dat dit de prijs is die D66 moet betalen voor het ministerschap
voor Volksgezondheid. Volksgezondheid staat zeer in de belangstelling
van de burger. Tegelijkertijd is het een zooitje in het veld. Ook al
doet Mevrouw Borst het nog zo goed, zij zal er geen erkenning voor
krijgen. In zekere zin is zij een interim manager die orde op zaken
probeert te stellen. Interim managers zijn nooit geliefd.
Het enige dat D66 kan redden is een kabinetscrisis rond een
volksgezondheidsthema dat de burger aanspreekt.

Met vriedelijke groet,

Gerard van den Berg