Dutchbat en het parlement

Cees Binkhorst C.Binkhorst at NET.HCC.NL
Mon Dec 27 22:57:11 CET 1999

"e.r. stolp" <stolp at SIGNAAL.NL> schreef:
> En als de enquete commissie tijd over heeft zou men ook nog een
> onderzoekje kunnen doen naar de geestelijke gezondheid van de
> kamerleden die vonden dat de 400 lichtbewapende Nederlandse
> militairen zich tegen een zwaar bewapende Servische overmacht
> van 3000 man hadden moeten doodvechten.

En wat is er geworden van de officier die, voordat 'onze jongens' naar
Bosnie werden gestuurd, vond dat ze (in vergelijking met b.v. de jongens
uit Frankrijk) te licht bewapend waren (er staat me een verhaal bij over
lopen op pantserwagens van 2" (?) die 4" (?) hadden moeten zijn).

Die werd toch echt wel het leger uitgezet (gepest).

Misschien terughalen en met terugwerkende kracht generaal maken?

Cees Binkhorst