ANP: D66-europarlementariër Van der Laan is politiek nog lang niet moe

Joost Boermans joost at BOERMANS.NET
Fri Dec 24 14:12:11 CET 1999

Dames en heren, hierbij het ANP bericht over ons Loesje...

groet,

Joost Boermans

**

D66-europarlementariër Van der Laan is politiek nog lang niet moe

BRUSSEL (ANP) - D66-europarlementariër Lousewies van der Laan zegt
nog lang niet te denken aan het einde van haar Europese carrière.
,,Als die indruk is ontstaan door een interview in NRC Handelsblad
wil ik die gedachte wegnemen. Ik wil nog vele jaren doorgaan'',
laat zij weten vanaf haar vakantieadres in Cuba.
In het interview van dinsdag zegt Van der Laan dat haar overstap
van de Europese Commissie, waar ze woordvoerder was van de
Nederlandse commissaris Hans van den Broek, naar het parlement haar
zwaar is tegengevallen. Ze vraagt zich openlijk af of ze bij de
volgende verkiezingen in 2004 nog wel kandidaat wil zijn.
Vooral de kop boven het interview ,,Lousewies is moe, Euromoe''
zou veel D66-leden in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Het
regende de afgelopen dagen klachttelefoontjes en -emails bij het
hoofdkantoor van D66. Veel partijleden toonden zich teleurgesteld
in Van der Laan, die eerder dit jaar juist een felle campagne
voerde om Europees lijsttrekker te worden voor D66.
,,Het klopt niet dat ik er geen zin meer in heb'', aldus de
jonge D66-politica. ,,Ik heb alleen mijn ergernis uitgesproken over
het vele reizen dat mijn functie met zich meebrengt, de vele
politieke spelletjes in het parlement en de enorme bureaucratie.
Maar ik wil doorgaan in de politiek. Wie weet, nog wel twintig
jaar.''

***